×

یادداشت/سعید سرشار- فیلترینگ و مطالبات فراموش شده

  • اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷
  • ۰
  • این روزها مسئله فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها مورد توجه جامعه قرار گرفته و مسوولان مدام در مورد آن اظهار نظر می‌کنند اما نکته مهم در این زمینه این است که این مسائل هر چند برای مردم مهم باشد اما دغدغه اصلی و مطالبه اول آنها از مسئولان نیست. به گزارش نیساخبر،این روزها فیلتر شدن تلگرام […]

    یادداشت/سعید سرشار- فیلترینگ و مطالبات فراموش شده
  • این روزها مسئله فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها مورد توجه جامعه قرار گرفته و مسوولان مدام در مورد آن اظهار نظر می‌کنند اما نکته مهم در این زمینه این است که این مسائل هر چند برای مردم مهم باشد اما دغدغه اصلی و مطالبه اول آنها از مسئولان نیست.

    به گزارش نیساخبر،این روزها فیلتر شدن تلگرام و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به داغ ترین و پر بحث ترین موضوع در ایران بدل گشته است.

    موضوعی که در صدر اخبار بسیاری در رسانه‌های کشور قرار گرفته بود بسیاری از مسئولان در مورد آن اظهار نظر کرده به راهکار و پیشنهاد ارائه می‌دهند.

    در اینکه امروزه فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها در جامعه تاثیرگذاری بسیاری دارند و برای شهروندان نیز فیلتر شدن یا نشدن تلگرام و یا جایگزین مشخص برای این پیام‌رسان چه و چگونه است اهمیت دارد، شکی نیست، اما آنچه در این بین نباید بدان بی توجه بود، این است که تلگرام و فضای مجازی و فیلترینگ و مسائلی از این دست هر چند برای مردم مهم باشد اما دغدغه اصلی و مطالبه اول آنها از مسئولان نیست.

    مردم فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها را از این جهت می‌خواهند تا به وسیله آنها ضمن برقراری ارتباط ساده و قابل دسترس،خبرهای امیدوار کننده و همچنین عملکرد مسئولان در راستای رفع مشکلات و معضلات جامعه را ببینند و بشنوند.

    رسالت تلگرام یا پیام رسان دیگر این است که در دنیایی که ارتباط مردم و مسئولان از طریق همین نرم افزارها به ساده ترین شکل و کوتاهترین زمان رسیده است رسانه‌‌ای باشند برای بیان مشکلات مردم و دریافت پاسخ مسئولان و اقدامات انجام شده از سوی آنها.

    متاسفانه شاهد آن هستیم که در بسیاری از سخنرانی‌ها و صحبت‌هایی که از سوی مسئولان مختلف مطرح می‌شود بگونه‌ای  مسئله تلگرام و پیام پیام‌رسان‌ها مطرح می‌شود که گویی تمام مشکلات اقتصادی و بحران های اجتماعی نظیر بیکاری و طلاق و اعتیاد به این موضوع وابسته است.

    قطعاً مسئولان در قبال ایجاد فضایی امن و مناسب برای شهروندان در فضای مجازی مسئولیت بزرگی بر دوش دارد و باید به این موضوع پرداخته و آن را پیگیری کنند اما این که در سایه فضای مجازی مشکلات واقعی مردم به خواهد فراموش شود به هیچ وجه مورد پذیرش ملت نخواهد بود.

    امروز مطالبه ملتی که در ۴۰ سال گذشته در پایداری و ایستادگی و دفاع از نظام و انقلاب همواره خود را ثابت کرده است رفع مشکلات اقتصادی و معضلاتی چون فقر بیکاری اختلاف طبقاتی اعتیاد طلاق و مسائلی از این نظیر است که همواره در دل جامعه نمود دارند.

    امید است همانقدر که بسیاری از مسئولان کشور نسبت به موضوع پیام رسان ها وقت گذاشته و مدام در مورد آن اظهار نظر کرده بود برنامه و پیشنهاد می‌دهند همان‌قدر نیز در راستای رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات مردم ایران انرژی گذاشته و برنامه‌ریزی های مناسب دقیق و عملیاتی انجام دهند.

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

    یاددشت سعید سرشار

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *