×

مقدمات ثبت جهانی روستای ” بیشه” خرم آباد انجام شد

  • فروردین ۵, ۱۴۰۳
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مقدمات ثبت جهانی روستای ” بیشه” شهرستان خرم آباد با اقدام همگانی و همراهی همه دستگاه ها انجام شده است.

    مقدمات ثبت جهانی روستای ” بیشه” خرم آباد انجام شد
  • عطا حسن پور روز شنبه در جلسه رفع موانع ثبت جهانی روستای بیشه افزود: ثبت جهانی این روستا همچنان نیازمند تلاش و مساعدت همه دستگاه ها و همکاری بین بخشی است تا با رفع مشکلات و موانع پیش رو در سه ماه آینده، زمینه این مهم را فراهم کنیم.

    وی اضافه کرد: مقدمات ثبت جهانی این روستا از سال گذشته شروع شد و از بین ۲۰۰ روستای کشور هشت مورد برای ثبت جهانی انتخاب شده اند.

    حسن پور با اشاره به نشست مشترک معاونت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرمانداری خرم آباد در راستای ثبت جهانی روستای بیشه اظهار داشت: باید شرایط لازم برای ثبت جهانی این روستا فراهم شود که در این راستا پایداری زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی، شاخص‌های بهداشتی و امنیت، داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش از ملزومات است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه گفت: رویداد « رود و ریل»۳۰ فروردین جاری با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای اولین بار در ایران با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در روستای بیشه برگزار می‌شود.

    حسن پور افزود: دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان خرم آباد نیز می بایست اقدامات انجام‌شده برای روستای بیشه را توسط رسانه‌ها منعکس کنند تا در پرونده ثبت جهانی قرار گیرد.

    به گزارش ایرنا روستای گردشگری مسیر در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار ایستگاه راه آهن و آبشاری به همین نام در ۶۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

    آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

    در بالای آبشار، روبروی ایستگاه، چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که پس از گذشتن از ایستگاه قطار، آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند، به علت هم جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن می‌توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *